Η Γιάννα Γραμματοπούλου μιλά για τη φετινή Art-Athina

αλήρου), 45 γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα εκθέσουν μερικά από τα καλύτερά τους έργα σε ένα εικαστικό τετραήμερο (15-18 Μαΐου) που θα πλαισιωθεί και φέτος από παράλληλες δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Η Γιάννα Γραμματοπούλου, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης και ιδιοκτήτρια της γκαλερί «Εκφραση», μιλά στην «Ε» για το φετινό προγραμματισμό της Art-Athina και τον πάγιο στόχο της για ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Για τη μεγαλύτερη εικαστική «γιορτή» στην Ελλάδα, που μετρά πλέον περισσότερα από είκοσι χρόνια διαδρομής, αλλά και τους ιδιοκτήτες των ελληνικών αιθουσών Τέχνης που αντιτάσσουν στην κρίση την επιμονή τους, τη ρομαντική τους διάθεση και την αγάπη τους για την ίδια την Τέχνη.
- Ποιος είναι ο πρωταρχικός στόχος της φετινής Art-Athina;

- Αυτή η αυξημένη επισκεψιμότητα μεταφράστηκε ανάλογα και σε πωλήσεις έργων Τέχνης;
«Αν και δεν έχω πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία της κάθε γκαλερί, από συζητήσεις που είχα με τους ιδιοκτήτες υπήρχε μια σχετική ικανοποίηση».
Εξωστρέφεια
- Τι έχει αλλάξει από την πρώτη διοργάνωση της Art-Athina το 1993 μέχρι σήμερα;
«Ξεκίνησε σαν μια μικρή διοργάνωση μόνο με Ελληνες καλλιτέχνες, ενώ σήμερα διακρίνεται από έντονη εξωστρέφεια. Εχει απήχηση στο εξωτερικό και συμμετέχουν αρκετοί ξένοι καλλιτέχνες. Βρίσκεται πλέον στον παγκόσμιο χάρτη. Γίνεται μια πολύ σοβαρή προσπάθεια για τη σύγχρονη Τέχνη και όλοι μας έχουμε επενδύσει σε αυτό. Να γνωρίσουν οι ξένοι φιλότεχνοι την ελληνική τέχνη, όχι μόνο τη σύγχρονη αλλά και την κλασική και σε αυτό οφείλουμε πολλά και στη συμμετοχή φορέων και μουσείων. Προσπαθούμε να ενώσουμε όλο τον εικαστικό χώρο».
- Θέλετε να μου πείτε δυο λόγια για τις φετινές παράλληλες δράσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα;
«Θα υπάρχουν 49 πλατφόρμες με την επιμέλεια της Αρτέμιδος Ποταμιάνου, με τις 18 να προέρχονται από την Ελλάδα και τις υπόλοιπες από το εξωτερικό. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Art Athina Contemporaries, όπου κάθε γκαλερί συμμετέχει με ένα έργο με σκοπό κι εδώ την πρόκληση ενός ανοιχτού διαλόγου ανάμεσα στους καλλιτέχνες και τους θεατές. Για τη φετινή διοργάνωση έχει σχεδιαστεί και ένα "VIP πρόγραμμα" με τη συμμετοχή σημαντικών συλλεκτών και φιλότεχνων από το εξωτερικό, που θα συνομιλήσουν παρουσία κοινού με επιμελητές, τεχνοκριτικούς αλλά και συλλέκτες, όπου και θα παρουσιαστούν σημαντικές συλλογές. Δεν θα λείψουν και φέτος προγράμματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, όπου θα προτρέψουμε νεαρούς φιλότεχνους να ανακαλύψουν νέες δεξιότητες και τρόπους έκφρασης και να ενεργοποιήσουν την εικαστική τους αντίληψη, σε ένα ειδικά σχεδιασμένο διαδραστικό χώρο Τέχνης μέσα στη διοργάνωση».
- Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση το εμπόριο έργων Τέχνης;
«Οπως συμβαίνει με όλους τους τομείς του εμπορίου, έτσι και το εμπόριο έργων Τέχνης δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από τη δυσχερή οικονομική συγκυρία. Σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης, τα έργα Τέχνης αποτελούν ευλόγως το τελευταίο αγαθό που θα προσελκύσει τους ανθρώπους και το πρώτο που θα περικόψουν. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη στηριζόμαστε στην αγάπη των ανθρώπων κάθε γκαλερί για την Τέχνη, στη ρομαντική τους διάθεση και στην επιμονή τους να προάγουν Τέχνη».
- Διακρίνετε μία συγκεκριμένη τάση σήμερα στο έργο των νέων Ελλήνων εικαστικών;
«Διακρίνονται τα σημάδια της κρίσης που σε αρκετές περιπτώσεις περνούν σε έργα με πολιτικό περιεχόμενο. Πέρα όμως από αυτό, η κρίση ωθεί τους καλλιτέχνες σε ένα "εσωτερικό ξεκαθάρισμα", όπου μετά από αυτό προσπαθούν να βάλουν έξω το καλύτερό τους πρόσωπο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου